Er der tanker, der bare farer rundt i hovedet på dig? Har du problemer med nattesøvnen. Måske lidt problemer med maven og fordøjelsen – og så oven i det, også et lille problem, som går på, at du godt kan lide en ekstra drink hver aften? Du mener ikke, at du har et alkoholproblem. Og problemerne med maven og nattesøvnen er periodiske. Du fungerer godt. Tror du. Men et eller andet sted, ved du godt – hvis du skal være helt ærlig – at du er stresset. Du vil bare ikke helt indrømme det overfor dig selv. Pas på! Og det mener du, at du gør. Du bæller jo ikke en halv flaske gin hver aften. Du får da også 5 timers søvn.

Brug fo rbehandling

Passer du godt nok på dig selv? Nej. Har du et ansvar for at skulle passe på dig selv? Ja.

Men hvad er det så, du skal gøre, spørger du sikkert. Det skal jeg fortælle dig. Du skal kontakte en stress coach. Du har brug for behandling af stress. For det er stensikkert, at du har stress, hvis du har de symptomer, som jeg lige har nævnt.
Og stress behandling er ikke psykoterapi. Stress behandling involverer ikke medicin. Stress behandling går ofte ud på at afdække de faktorer, som bevirker, at din livskvalitet er dårlig. Fysisk såvel som psykisk. Og stress behandling behøver ikke at vare i månedsvis. Der er mennesker, der får et godt liv – uden stress – efter blot 2 eller 3 måneders behandling. Behandlingen vil give dig meget. Ikke kun i form af et bedre og sundere liv. Også i form af større indsigt i, hvordan du fungerer som mennesket, du er i forskellige sammenhænge. Og det er værdifuld indsigt.

Derfor, smid alle fordommene væk. Dit liv vil blive meget mere indholdsrigt, når du virkeligt kender dig selv og dine behov.